måndag 23 februari 2015

Remissens uppdaterande.

Så jag lämnade min kära läkare ett inte-så-snällt meddelande på Mina vårdkontakter. Där jag inte-så-stillsamt bad om att få remissen skickad. Han ringde idag.

"Ja, du hade några synpunkter" började han med. Visst vettu... Jag hade väl det. Sen fortsätter han:

"Jag skickade remissen, men fick svar av din arbetsterapeut att hon skickat en remiss dit redan. Men du förstår att hon dikterar sina journaler och det tar tid att få in dem i datorn. Du var där 20/1 eller hur?"

...ja. Över en månad sen. Och jag skrev nu i veckan och frågade, de hade ingen remiss på mig.

"Jag pratade med dem i fredags eftermiddag, då fanns den inne. Så det kan ta ett tag ibland".

Jo jag vet. Eftersom jag började be om remiss för 4 månader sen.

"Gör du dina övningar?"

Ja. Och jag har mer ont nu...

"Bra, då fungerar det. Du vet att... (här följer en lång förklaring på kontraktioner och hur detta komma hjälpa mig att inte ha de akuta lumbago-smärtorna som kommer hjälpa mig bra mycket)".

Ja, jag hoppas det.

"Blir väldigt förvånad om du inte blir av med smärtan då. Och egentligen behöver du då inte komma till sjukgymnasten när smärtan försvinner".

(tänker att han måste skämta). Jo, men nu är det så att det inte bara är just där i ryggen jag har ont. Det är resten av kroppen också. Och de är ju kunniga kring EDS (fatta hinten där).

"Jo det är klart. Blir det inte bättre så kontakta sjukgymnasten och förklara dina kontraktioner..."

1. Han ville inte ha mig tillbaka till vc.
2. Han är helt övertygad om att kontraktioner är mitt största problem. Inte EDS:en. 

Dags att skicka ut egenremisser till varje instans jag kan komma på. Jag går inte tillbaka till vårdcentralen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar